yfkeopmercyships.reismee.nl

Varen naar Benin!

Vier maanden geleden was ik nog in Congo en maakte ik kennis met mijn werk als palliatief verpleegkundige in Afrika. Het was een bijzonder mooie en leerzame tijd.

Inmiddels is het juli en ben ik mij aan het voorbereiden om opnieuw een jaar apart te zetten voor Mercy Ships.

De 8e van augustus zal ik naar Tenerife vliegen om daar rond de 15e augustus de grote zee op te gaan naar Benin. Daar zal het schip tien maanden liggen.

In Benin zal ik gaan werken als team- leider van het palliatieve team.Dit team bestaat uit twee verpleegkundigen en andere ondersteunde diensten.

Mijn collega en ik zullen patiënten op gaan zoeken die niet in aanmerking kunnen komen voor een operatie. De ziekte die ze hebben is al te ver gevorderd waardoor ze niet meer lang te leven hebben.

Onze taak is deze mensen en hun familie te begeleiden, voorlichting te geven en te verplegen. Een luisterend oor en liefde geven is daarbij belangrijk.

Zo heb ik dat mogen doen in Congo voor Jeanette, Dieu Mercy, Jeananda, Francoise en Alfred.

Mijn collega en ik hebben deze bijzondere mensen mogen ondersteunen in de laatste fase van hun leven.

We hebben geprobeerd er voor hun te zijn, medicatie te geven voor de pijn, ze te verplegen en te verzorgen waar nodig.

We konden een stukje met deze mensen meelopen. Zij waren daar dankbaar voor.

Het is bijzonder om dit werk te mogen doen.

Ik zie er dan ook naar uit om dit samen met mijn collega Marris te gaan doen in Benin.

Niet alleen zullen we patiënten bezoeken, maar ook zullen we onderwijs geven aan lokale kerken, organisaties en vrijwilligers.

Het werk kan zo worden voortgezet wanneer het schip na tien maanden weer naar een ander land vertrekt.

Wil je meehelpen?

Voor de derde keer mag ik gaan werken voor Mercy Ships.

Het mooie van het werken op het schip is om zoveel mensen blij te zien. Mensen die geholpen kunnen worden zodat ze zijn genezen van een hazenlip, gespleten verhemelte of mensen die weer kunnen zien nadat ze geholpen zijn aan staar verlost zijn van tumoren in hals of nek.

Het veranderd hun levens en zij hebben weer hoop voor de toekomst.

Met 300 mensen uit 35 verschillende landen kunnen we deze mensen helpen en hoop geven voor de toekomst.

Iedereen die voor Mercy Ships werkt doet dit op vrijwillige basis en krijgt geen salaris.

Zij betalen een maandelijkse bijdrage om te kunnen wonen op het schip en te kunnen voorzien in eigen levensonderhoud. (o.a. verzekering, reis, kleding)

Zou je mij hier in financieel willen ondersteunen dan is dat mogelijk.

Dit kan eenmalig of maandelijks. Giften die je geeft kunnen worden afgetrokken voor de belastingdienst.

Ik ben dankbaar voor een ieder die mij heeft gesteund de afgelopen twee keer, zowel financieel maar ook de kaartjes, berichtjes en bemoedigingen.

Graag wil ik je uitnodigingen mij te volgen www.yfkeopmercyships.reismee.nl voor het komende jaar.

Bedankt voor je steun en belangstelling.

Lieve Groeten van Yfke Terpstra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!