yfkeopmercyships.reismee.nl

Bezoek aan een van onze patienten

Het is alweer zaterdag en ik zit op deck zeven van het schip.

Na te denken over de afgelopen weken en voor uit blikkend naar de toekomst.
De field service is over de helft en we hebben nog drie en een halve maand voordat we ons eerste gedeelte in Madagscar kunnen afsluiten.
Een paar weken geleden hebben we een fotograaf van het schip meegenomen om op de foto te zetten het werk wat we doen.
En we zijn zo dankbaar dat hij mee was. Het is soms zo moeilijk uit te leggen wat we nu precies doen. Maar met een foto bij een verhaal maakt het plaatje compleet.
Bijgevoegd zijn de foto's van ons bezoek aan S een jonge man van in de dertig. Twee kinderen heeft hij en een vrouw.
Maar op het moment is zijn gezin niet bij hem omdat hij niet kan werken en ziek is.
We komen wekelijks bij hem op bezoek. En geven hem pijn medicatie en extra voeding zodat hij zich wat sterker mag voelen. Ondanks dat zien we hem achteruit gaan.
Omdat hij hele dagen thuis is proberen we dingen voor hem te bedenken die hij kan doen. Zo leren we hem wekelijks een paar woorden Engels en hij ons Malagasy.
Mijn twee favoriete woorden in Malagasy zijn Valy = blij en maestoa eetsmakelijk
We hebben hem een klein bijbeltje gegeven om te lezen. Als hij s'avonds niet kan slapen om de zorgen die hij heeft over de toekomst en zijn ziekte leest hij zijn bijbel en bid.
Ons wekelijks bezoek geeft hem een klein beetje hoop in zijn uitzichtloze situatie.
Kijkend naar de toekomst......
Graag wil ik jullie gebed vragen voor het komende jaar.
Volgend jaar zal het schip hier nog eens negen maanden zijn.
Zoals de meesten van jullie weten is dat mijn hart bij zending ligt en ik altijd voor Mercy ships heb willen werken.
En ook dat mijn hart ligt bij de palliatieve zorg.
Het zou prachtig zijn om hier in Madagascar een team klaar te maken die hier in Tamatave de palliatieve zorg kunnen doen.
Dat we een hospice of thuiszorg team achter kunnen laten. En dat ik samen met mijn collega dat volgend jaar gaan doen. Een team coachen en leren en helpen een fonds daarvoor op te richten.
Mercy ships werkt met vrijwilligers en maandelijks betalen we om ons werk te kunnen doen.
Zouden jullie mee willen denken wie mij hier in mee zou kunnen helpen.
Kennen jullie individuele mensen, bedrijven of verenigingen die mij nog een jaar voor Mercy ships willen sponsoren?
Zodat ik samen met mijn collega echt iets blijvendst kan achterlaten.
Bedankt voor jullie support en gebed.
Liefs van Yfke

Reacties

Reacties

ineke

Beste Yfke, bedankt voor je mooie blog. Wat doe jij toch prachtig werk. Ik wilde dat ik 30 jaar jonger was!!. Maar ik ga dit blog delen. En hoop en bid voor jou en je collega's dat er reacties ter ondersteuning komen.
Hartelijke groet mede namens Rienk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!