yfkeopmercyships.reismee.nl

Einde in zicht

Nog een dag en dan vertrek ik van de Africa Mercy wat bijna tien maanden mijn thuis is geweest.
Verlangend naar huis en bij familie en vrienden te zien.
Maar afscheid nemen is altijd moeilijk.
Er is veel om dankbaar voor te zijn en een paar dank punten wil ik met jullie delen voordat ik weer mijn voeten op Nederlandse grond zet.
Dankbaar ben ik.....
Voor ons Palliative care team. We hebben zoveel van elkaar geleerd en konden elkaar zo goed aanvullen.
We hebben samen gehuild, gelachen en gebeden. En God heeft zoveel gebeden verhoord.
Voor onze vertaalster Murielle zonder haar hadden we niet kunnen communiceren met onze patiënten. Voor haar hart van compassie voor de mensen van haar eigen stad en land.
Voor bescherming op de weg en geen ongelukken hebben gemaakt.
Voor onze patiënten iedere patiënt die we hebben gekregen was een voorrecht om te kennen en mee te kunnen wandelen. In een tijd van zorg en verdriet en lijden.
Dankbaar voor dat God altijd uitkomst geeft en altijd op tijd komt.
Zo ook nog vorige week. Misschien dat jullie nog herinneren Claudia het meisje van zes jaar dat is overleden.
We hebben haar moeder en oma nog vaak bezocht en ze hadden moeite rond te komen met de kinderen die de moeder nog had.
Er is een potje voor de Palliative zorg om deze gezinnen te kunnen helpen een klein zaakje op te zetten. Zodat ze hun eigen inkomen kunnen verdienen.
We hebben hen geholpen een houtskool zaakje op te zetten.
We hebben met hulp van een lokale zakenman haar geleerd hoe inkomen te krijgen van deze zaak en het ook te laten groeien.
Maar vorige week waren we bij haar en zei ze vol bezorgdheid. Dat als we terug komen ze niet weet of de zaak goed zal lopen. Omdat ze een schuld heeft van de huis eigenaar.
We gingen naar het schip en vroegen ons af wat te doen. En na te bidden en te spreken met financiën. Hebben we besloten de schuld te betalen.
Toen we terug kwamen om dit blijde nieuws te vertellen. Gingen we naar de huis eigenaar. Ze had drie maanden huur achterstand van de maanden dat Claudia zo ziek was.
En als ze deze schuld niet voor1 juniwerd betaald zou ze uit huis worden gezet.
Dit had ze ons niet verteld.
En daardoor was onze dankbaarheid en blijdschap des te groter.
Vier maanden huur hebben we betaald. Zo dat ze een eerlijke start kan beginnen en een nieuw begin kan maken. En ze in haar huis kan blijven wonen.
Ondanks het verdriet en gemis voorzag de Heer in hun nood. En kwam hij op de juiste tijd.
Als laatste maar belangrijkste ben ik dankbaar voor een ieder die mij steunt en bid voor het werk dat ik hier doe.
Zonder dat zou ik het niet kunnen doen.
Bedankt daarvoor.
Liefs van Yfke

Reacties

Reacties

Brigitte Timmermans

Geweldig dat jullie haar zo konden helpen. Weet jij ook hoe ik kan helpen om dit potje weer te vullen?
Goede reis en tot ziens in Ferwert.
Brigitte

Ben Buwalda

Welkom thuis Yfke je hebt een gezegende reis gehad. Wie had dat gedacht dat de Heer je zo zou gebruiken. Weet je nog dat we jaren geleden met een groep mensen uit de gemeente naar de Anastasis in Delfzijl zijn geweest .Misschien is dat wel een begin geweest van jouw roeping. En nu maar uitzien naar meer van God in je leven.
Groeten Ben en Meintje

pieter

He Yfke en al dyn oare meiwurkers, Wat moai dast wer thus komst mar ek dat jimme dêr safolle weardefolle wurken dwaan mochten. Ik sjoch der nei út dy wer te treffen. In hiele goeie reis werom en wolkom thús,
omke P.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!