yfkeopmercyships.reismee.nl

Soms gaan dingen anders dan je denkt

Lieve lezer van mijn blog,

Wat gaat de tijd snel. Al weer een nieuw weekend voor de boeg en is het einde van de maand al weer bijna inzicht. De afgelopen paar weken waren bewogen weken. Veranderingen binnen ons team nu Murielle is gaan studeren, zoeken naar een nieuwe verrtaler en nieuwe patienten die komen en gaan.

Misschien dat jullie vorig jaar nog kunnen herinneren dat we voor een vrouw hadden gebeden die geen kinderen kon krijgen voor tien jaar. En nu inmiddels een gezonde zoon heeft van al weer vier maanden oud.

Deze vrouw heeft een buurvrouw die ook geen kinderen kan krijgen. Annie is haar naam.

Annie had gehoord van haar vriendin/buurvrouw en vroeg ons afgelopen jaar ook haar te bezoeken. We komen sinds de zomer regelmatig bij haar langs om haar te bemoedigen en te troosten in de pijn van onvruchtbaar te zijn. Annie wilde zo graag een kind ondakns dat ze al wat ouder is en ze was op ons advies naar de dokter gegaan om te kijken wat er aan de hand was. De lokale dokter diagnostiseerde een cyste aan haar eierstok en stelde een operatie voor die Annie kreeg. Na de operatie bezochten we Annie ze had een grote buikwond en Annie begreep net als wij gezien haar leeftijd en operatie dat een kind krijgen menselijker wijs erg moeilijk zou zijn.

Haar hart was gebroken en we voelden haar verdriet in onze harten. Ik had geloof net als de andere keer dat God wonderen kan doen. Maar nu zag ik niet hoe dat zou kunnen......

Annie ging voor een poosje naar de country side om te herstellen van haar operatie en na onze kerst vakantie probeerden we haar weer te bezoeken. Op het bed lag een klein pakketje dekens en ik vroeg me af wat dat kon zijn.

Annie had een glimlach van oor tot oor en pakte het pakketje op. Daar in dat pakketje lag een hele kleine baby.....Eugenie. Eugenie was aan Annie gegeven op 24 december kerstavond. Ze weegde net een kilo. Ze hadden het van een familie gekregen die wisten dat zij geen kinderen konden krijgen en het kleine meisje aan hen toevertrouwd.

Eugenie is niet op een natuurlijke wijze geboren ze is een prematuur van zeven maanden oud die een abortus heeft overleeft. Toen de familie van haar zag dat ze nog leefde hebben ze het aan Annie gegeven. Toen we bij Annie op bezoek waren was ze ongeveer vier weken oud. Mijn hart was stil toen ik dit kleine hoopje mens in mijn armen had en ik dacht dat Gods plannen zoveel groter zijn dan die van mij.

Annie is moeder van een kleine dochter, haar man en zij hebben haar officieel geadopteerd. Ze zijn dankbaar en ze proberen zo goed mogelijk voor haar te zorgen. Maar ze zijn arm en kunnen geen goede babyvoeding betalen of extra zorg voor haar betalen. We helpen haar samen met een dietiste Eugenie in ieder geval een goede start te geven met speciale melk en juiste dosering. Voor degenen die bidden wil ik jullie gebed vragen voor dit gezin.

Mijn hart is bezorgd als ik aan dit kleine meisje denk, maar als ik zie dat ze zoveel liefde en aandacht krijgt van een moeder die dacht nooit een kind in haar armen te vertrouwen. Dan weet ik ook dat God uitkomst zal brengen in haar omstandigheden.

Goed nieuws is ervoor Jimmy, hij is opgenomen in het ziekenhuis en heeft een operatie ondergaan. Hij is blij en gezond en is aan het herstellen van de operatie. Helaas moest zijn been wel geamputeerd. Maar hij heeft geen pijn meer. Zijn wond aan zijn andere voet is ook aan het herstellen. We hopen en bidden dat er een mogelijkgheid zal zijn dat hij een prothese zal krijgen en de kans krijgt om weer in de maatschappij te functioneren.

Met Daniel gaat het goed. Afgelopen zaterdag hebben we zijn verjaardag gevierd we zijn nu beide weer 38 jaar. Hij is erg druk geweest met het onderhouden en verfen van het deck. Hij heeft de leiding over veertien dagwerkers en leert hen alle vaardigheden die hij de afgelopen jaren heeft opgedaan op het schip. Binnenkort krijgt hij het certifivaat voor able seaman waar hij hard voor heeft gewerkt.

Wens jullie allen een heel goed weekend.

Lieve Groet van Yfke

ilse

Wat een mooie verhalen yf! Dat het maar goed mag gaan met eugene en ze veel liefde mag ervaren!

Rienk en Ineke

Wat weer een wonderbaarlijk verhaal Yfke. Jullie maken heel wat mee. We hebben ook de tv.uitzendingen gezien en zo een beeld gekregen van jullie werk. In ons gebed zullen we voor Annie en haar gezin bidden en overige patienten en natuurlijk voor jullie als team en medewerkers. Heb nog een goede tijd daar samen ook met Daniël. Hartelijke groet van ons beiden.

Afke

Sa as sa faak blykt no ek wer dat God great is en dat wy faaks te lyst tinken. Moai datst dit ferhaal mei ús diele woest. Groetnis oan Daniël
Oant sjen

tsjimmy

Wat in mooi verhaal yfke! Xxx

Anne

Het is weer een bijzonder verhaal met alle belevenissen hoop voor je dat je nog een goede tijd mag hebben