yfkeopmercyships.reismee.nl

Screening

Lieve Familie en vrienden,

Afgelopen vrijdag waren Daniel en ik acht weken getrouwd, waarvan we twee al weer op het schip hebben doorgebracht. We zijn dankbaar voor onze eigen cabin waar we samen even kunnen bijpraten wat we die dag hebben beleefd. Hebben we heerlijk onze eigen spulletjes om ons heen en is het een oase om in terug te trekken.

Toch zijn we ook blij met onze community en maken we ook contact met onze vrienden en nieuwe crew members. Afgelopen zondag zijn er weer zo'n vijftig nieuwe bemanning bij gekomen. Zo is er altijd weer een nieuw iemand die we ontmoeten.

Zaterdag voor een week hebben we nog een prachtig feest voor ons trouwen gehad. Onze afrikaanse vrienden hebben rijst en kip gekookt, En hadden we voor de tweede keer een heerlijke bruidstaart. En zoals op elk Afrikaans feest moesten de voetjes wel even van de vloer

Cool

De afgelopen twee weken zijn Daniel en ik ook weer druk aan het werk. Het hele ziekenhuis moet worden opgezet en veel containers komen die moeten worden uitgepakt. Daniel heeft het daar druk mee. De nieuwe dagwerkers komen en die moet hij ook thuis maken met het werk en het reilen en zeilen van het schips leven.

Dit is de laatste week dat er een grote screening is iedere dag. Uit de screening hebben we 14 potentiele patienten ontvangen. We hebben inmiddels al aan drie een huis bezoek afgelegd. Al deze drie mensen zijn bijzondere maar ook heel erg moeilijke situaties. Waar we echt wijsheid en inzicht voor moeten ontvangen.

We hebben goede hulp van onze artsen aan boord en ook van het ziekenhuis "pastoraat team" Zij zijn er voor de patienten om ze door het proces van operatie herstel en genezing er voor ze zijn. Maar ze zijn er ook als er geen goed nieuws voor de patient is en counselen de patient om tot een acceptatie te komen van hun eigen situatie.

En ook de artsen staan ons bij om de juiste keuzes en beslissingen te maken.

De komende week gaan we met de screening afronden en gaan we nog meer huisbezoeken maken. En hoop jullie te vertellen hoe een huisbezoek er uit ziet.

Ons team leert goed samen werken deze afgelopen weken. We zijn dankbaar dat God mensen bij elkaar brengt voor het juiste seizoen en tijd. Onze vertaalster heet Sophie en is een lieve jonge vrouw en moeder van drie kinderen.

Iedereen een goede week toegewenst.

Lieve Groet

Yfke

Rienk en Ineke

Fijn dat jullie zo gelukkig zijn met elkaar en nu samen een cabine hebben. Heel veel zegen bij jullie werk zeker op moeilijke momenten daar. En we blijven jullie volgen. En voor jullie bidden.