yfkeopmercyships.reismee.nl

Dankbaar zijn

Lieve Lezers,

Deze week is de zesde week dat ik hier in Madagaskar ben. Het is zo bijzonder hier te zijn en de cultuur en mensen van Madagaskar steeds beter te leren kennen.

Afgelopen week was de laatste week dat ik samen met Muriëlle mijn vertaalster op stap was. Komende zondag komt Heidi uit Salt Lake City ons team versterken. Zij is palliatief verpleegkundige in Amerika. Het zal voor haar eerste keer zijn dat ze in Afrika zal zijn. Ze zal eerst wel moeten wennen aan de armoede die we hier zien.

Soms is het best moeilijk aan mensen uit te leggen wat we nu werkelijk doen bij de mensen. Het is niet alleen de ziekte die de mensen hebben waar ze aan gaan overlijden maar ook het dagelijks leven wat de mensen leven.

De armoede die ze hier iedere dag voor staan. Het geloof dat zo vermengd is met voor ouder verering en aanbidden van andere goden. De prostitutie die zo zichtbaar is op de straat.

Door al deze dingen te zien is het soms best eenzaam als je s ‘avonds op het schip terug en probeert je verhaal te vertellen wat je die dag beleefd hebt. Het is soms zo overweldigend en hoe breng je dat over naar je crew members?

Deze week heb ik wel geleerd om het niet van mensen te verwachten maar op de Heer te blijven zien en het van Hem te verwachten. Hij geeft zoveel dingen om dankbaar voor te zijn en te zien dat Hij er altijd is bij onze vaak moeilijke bezoeken bij de mensen thuis. Hij geeft zoveel goede momenten op een dag en daarom wil ik graag tien dingen met jullie delen waar ik dankbaar voor ben.

  1. Voor mijn vertaalster Muriëlle zonder haar kan ik niet communiceren met mijn patiënten zij is zo waardevol voor mij.
  2. Voor de landrover waar we iedere dag in rijden door het drukke verkeer en grootte plassen als het regent door heen rijden. En dat we nog nooit een ongeluk hebben gemaakt of vast zijn geraakt.
  3. Voor mijn patiënten die ik iedere dag mag bezoeken omdat het zo mooi is mensen te bemoedigen en naast hen te kunnen staan in de moeilijkste tijd van hun leven.
  4. Voor stroopwafels die we kunnen kopen op het schip heerlijk met een bakje thee
    Smile
  5. Voor jullie mijn supporters die mij volgen en voor mij bidden en financieel bij willen staan.
  6. Voor goede internet verbinding dat ik kan skypen en whats appen met thuis wat een voorrecht.
  7. Voor Malagasy kip echt zo lekker.
  8. Voor het Nederlandse Mercy Ships kantoor in Nederland en voor het EO team dat aandacht geeft voor Mercy Ships in Nederland.
  9. Voor de vvf vrouwen die hier genezen en vieren dat ze beter zijn. Sommigen hebben jaren urine gelekt door complicaties bij de geboorte van hun kinderen. Hier mogen ze door een operatie genezing ontvangen.
  10. Voor Daniel mijn verloofde komende week zijn we twee jaar bij elkaar en ben zo blij dat te vieren
    Smile

Reacties

Reacties

ina van der harst

heel fijn dit te mogen lezen en dat jij dit mooie dankbare werk kan en wil doen. Mooie 10 punten die je ons doorgeeft van dankbaarheid. Vooral voor nr. 10 ook. Geniet van elkaar, jullie werk in Madagaskar en alle mensen waar jullie mee werken. Wij blijven voor jullie bidden en...aan jullie denken!

ilse terpstra

Prachtig stukje yf! Heb je heel mooi gedaan!

Ine

Mooi Yfke, fijn dat je schrijft, ik snap wel dat wat jullie doen buiten het schip zo anders is. Wijsheid en vrede bij je werk.

Liefs van Ine

Klaske Bouma

Ondanks de moeilijke omstandigheden woorden van dank vinden.mooi Yfke
Het lijkt op een passage uit het boek:Duizendmaal dank van Ann Voskamp.
Dat boek gaat over hoe vinden we vreugde en wat heeft God ons vandaag te bieden.een aanrader.

tettie stiemsma

hallo Yfke,

Mooi dat we door deze nieuwsbrief in je belevenissen kunnen delen. Onze kerk heeft via de zendingsactiviteiten een heel mooi bedrag voor jullie opgehaald. Fijn dat we ook weten dat het geld zo goed terecht komt. veel sterkte succes en Zegen gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!