yfkeopmercyships.reismee.nl

Welkom in Benin

Lieve vrienden familie en vrienden,

Wat hebben we de afgelopen maanden wat beleefd. Acht juli was de grote dag waar Daniel en ik zo lang naar hebben uitgekeken. Dat we ja aan elkaar hebben beloofd om ons leven samen met elkaar te delen.

We kijken terug op een gezegende en prachtige dag die we samen met onze familie en vrienden mochten vieren. Daarna hadden Daniel ik een heerlijke tijd samen in Den Haag we hebben genoten van het samen leven, koken en bij elkaar zijn. Zonder anderen om ons heen,

Vorige week zaterdag zijn we weer vertrokken uit het rustige Friesland naar een nieuw seizoen voor Mercy Ships, We zijn van harte verwelkomd en maandag zijn we beide weer begonnen met werken. Daniel heeft het druk met het uitladen van containers en het klaar maken voor het ziekenhuis. De eerste operaties zullen weer starten in de tweede week van september.

En ik ben de eerste drie weken deel van de screening.

Drie jaar geleden deed mercy ships altijd een grote screening waar een paar duizend mensen in de rij stonden en vandaar uit de patienten voor een field service werden geselecteerd.

Nu gaat het anders en klein schaliger verdeeld over drie weken. Iedere dag worden er zo'n driehonderd vijftig patienten geselcteerd en word vandaar uit patienten geselecteerd voor een operatie. Er is meer tijd voor ieder individu die komt en het is effiecienter.

Het zijn wel lange dagen. s'ochtends zes tot soms een uur of vijf. Ik ben aanwezig bij de screening om alvast palliatieve patienten op te vangen. Deze week hebben we zo'n vijf patienten hier door kunnen vinden.

Dit was een eerste update vanuit Benin.

Liefs van Yfke

Saakje

Hoi Yfke,

weer een hele fijne, waardevolle tijd toegewenst. Ik ga je met veel interesse en bewondering weer volgen!

Groetjes Saakje

Ljussens

Wy winskje jimme in protte sterkte ta yn jimme moaie en dochs ek muoilyke wurk.

Dikke tút fan ús.

Anne en Anneke

Hoi Yfke

Een hele mooie tijd en sterkte gewenst bij al het werk wat jullie daar doen

Groeten uit Franeker

Klaske Bouma

Dank je Yfke voor je bericht.
Sterkte in jullie werk.
We zullen in onze gebedskring om jullie denken.Groet aan Daniël.