yfkeopmercyships.reismee.nl

Update

Lieve familie en vrienden,

Hier even een update van de afgelopen dagen. Vrijdag ochtend kwam ik aan op Tenerife en ben ik weer aan boord gestapt op de Africa Mercy.

Het was een goed weerzien van bekenden vrienden en van Daniel mijn vriend. Voor degenen die dat nog niet weten. Sinds november heb ik verkering met Daniel hij werkt ook hier aan boord hij doet het technische werk hier op het schip. We zijn blij dat we weer bij elkaar kunnenzijn.

In het weekend hebben we de stad wat bekeken en met veel mensen bijgepraat over de zomer en hoe het met iedereen gaat.

De bedoeling was dat we aanstaande vrijdag zouden gaan varen naar Benin. Op de maandagochtend bijeenkomst hoorden we dat de plannen zijn gewijzigd.

In Benin waren twee gevallen van Ebola ontdekt en ook het aangrensende land Nigeria zijn gevallen van Ebola bekend geworden.

Omdat Mercy Ships de veiligheid van alle vrijwilligers wil garanderen heeft het management team besloten het varen uit te stellen tot de 29e augustus. Zodat ze de situatie in Benin kunnen monitoren en eventueel ook kunnen kijken naar andere landen waar geen Ebola is.

In deze tijd zijn we als bemanning veel aan het bidden voor Gods leiding en wijsheid wat het beste is om te gaan doen voor de komende field service.

Ook kan ik me voorbereiden in mijn nieuwe rol als palliative care team leider. Dit jaar staat dit team niet meer op zich zelf. Maar horen we bij het ziekenhuis en werk ik samen met nog zo'n acht andere teamleidsters die ieder hun eigen afdeling moeten runnen. We zijn bezig het programma op te zetten en team building te gaan doen. Zodat we klaar zijn voor Benin....of een ander land.

Graag wil ik voor degene die kunnen en willen bidden gebed vragen voor wijsheid voor de leiding in wat voor beslissing zij moeten nemen of wel of niet naar Benin zullen gaan.

Bedankt alvast. En tot mijn volgende weblog.

Liefs Yfke

Reacties

Reacties

Rienk en Ineke v/d Harst

Fijn een bericht van je te ontvangen. Jammer te lezen dat de boot nog niet kan vertrekken, maar het ebola-virus moet daar wel weg zijn. Wel fijn dat je Daniël en andere vrienden weer hebt ontmoet. En natuurlijk bidden we voor je (jullie) werk. Geweldig zendingswerk. En we hopen dat jullie 29 aug. wel kunnen vertrekken. Veel succes met de voorbereiden en we wachten je volgende bericht af. Wij lazen vanmorgen Jesaja 41:10 en willen je deze tekst meegeven. Hartelijke groet van ons beiden.

Ben en Meintje

Ben en Meintje email: b.buwalda@knid.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!